GENEVA MEKANİZMASI

GENEVA MEKANİZMASI (MALTA HAÇI)

Malta Haçı veya Cenevre Tahrik Mekanizması, Cenevreli bir saatçi tarafından saat yayının aşırı kurulmasını önlemek için icat edilmiş bir mekanizmadır. Günümüzde kesikli hareket elde etmek için kullanılan yaygın bir mekanizmadır.






PROJENİN YAPILIŞI:

Öncelikle projeye başlarken genel olarak bir internet araştırması yaptım. Daha sonra birçok bilgi elde ettim ve çeşitlerini öğrendim. Dönen bir pim üç veya daha fazla kanalı olan haç biçiminde bir mekanik parçaya girip çıkarak bu parçanın bağlı olduğu mekanik sisteme kesikli bir hareket veriyor. Disk üzerinde yarın ay şeklindeki çıkıntı, pim yarıktan çıktıktan sonra haç biçimindeki parçayı yerinde tutar. Pimin yarığa düzgün girebilmesi için kanalların hassas şekillendirilmesi gerekir. Kanal uçlarına belirli bir açıklık verilerek de pimin yarıklara doğrudan çarpması önlenir.

Çizimi :

Çizimine başlamadan önce internetten araştırdığım standart ölçüleri baz aldım ve çizimi bu şekilde yaptım. 



PARÇALARIN KESTİRİLMESİ:

SolidWorks adlı çizim programından çizdiğim parçaları DXF olarak kaydederek CNC makinasından 
kestirilebilir hale getirdim. Daha sonra USB bellek yardımıyla çizimleri fabrikaya götürdüm. Uzun bir bekleme ardından parçalar fabrikadan çıktı. Son olarak montajlamak kaldı.

     
SON OLARAK VİDEOSU





1 yorum: